Reclamă
Economie

(DOC) Faliment la CFM: Cumătrul lui Igor Dodon la Conducerea Căii Ferate din Moldova (CFM), Adrian Onceanu

Reclamă
Distribuie
Reclamă

 Conducerea Căii Ferate din Moldova (CFM), în frunte cu Adrian Onceanu (foto), coleg de facultate și cumătru cu Igor Dodon.

Mai mulți angajați de la Calea Ferată au protestat în fața Parlamentului pentru că nu au primit salariile deja de 4 luni. Știți de ce nu sunt bani pentru salarii? Pentru că în ultimii 10 ani, Calea Ferată a fost furată în ultimul hal. Sub conducerea actuală, lucrurile au degradat în continuare.
De exemplu, în anul 2020 (document în foto), întreprinderea a pierdut 30 milioane de lei doar din furtul de motorină, pus la cale de o rețea infracțională. Onceanu a primit toate materialele și dovezile, dar nu a întreprins absolut nimic. La indicația șefilor de la securitatea internă CFM, programul de monitorizare a consumului real de motorină a fost dezactivat pentru că era un obstacol în realizarea schemelor. Șeful securității interne este Aurel Berdilo, soțul celebrei judecătoare care a anulat alegerile din Chișinău din 2018, iar vicedirectorul securității interne este nimeni altul decât Serghei Dodon, nepotul lui Igor Dodon.
Din cauza neregulilor depistate, fraudelor și a dezactivării acestui program de monitorizare, în februarie anul acesta, Banca Europeană a suspendat intenția de acordare a unui credit de câteva zeci de milioane de euro Căii Ferate. Bani care ar putea fi utilizați și pentru plata salariilor. Am intrat în posesia mai multor materiale cu privire la fraudele de la Calea Ferată, pe care le voi publica în curând. Toate aceste materiale le voi transmite Procuraturii Generale.
* În ceea ce privește restanțele salariale (în valoare de aprx. 90 milioane lei), este clar astăzi CFM nu are surse interne necesare pentru a le acoperi. Soluția pe termen scurt este accesarea surselor externe, inclusiv de la partenerii internaționali. Însă pentru a accesa acești bani, conducerea CFM trebuie să prezinte un mecanism clar de combatere a fraudelor și reformare a instiuției. Însă pe termen lung, situația se va ameliora atunci când vom curăța instituția de oportuniști corupți și vom instala la conducerea Căii Ferate, oameni competenți și onești.
Scrie depuatul PAS, Radu Marian.

Pierderi nejustificate pentru companie din cauza adăugării de ore la efectuarea lucrărilor cu locomotive din seria ČME 3 de aproximativ 10.977.600 lei pentru 9 luni din 2020.
CALEA FERATA DIN MOLDOVA INTERN
Pierderi nejustificate pentru companie din cauza adăugării de ore la efectuarea lucrărilor cu locomotive din seria ČME 3 de aproximativ 10.977.600 lei pentru 9 luni din 2020. În ceea ce privește locomotiva din seria TE 10 M, nr. 2069 B., aceasta este singura locomotivă care arată un consum nerezonabil de motorină în perioada 2019 și 2020 la 324.216 kg. Consumul nerezonabil de motorină în 2020 (109 812 kg.) Reprezintă 41% din combustibilul colectat (263 183 kg.). Caracteristicile tehnice ale locomotivei indică imposibilitatea de a trece 109 812 kg. combustibil diesel prin motor în timpul funcționării. Pierderi nerezonabile pentru întreprindere datorită adăugării unor rate de consum la efectuarea lucrărilor cu o locomotivă din seria TE 10 M 2069 B de aproximativ 1 317 744 lei pentru 9 luni din 2020. De ce această locomotivă specială? Această locomotivă este închiriată, iar consumul său de ulei este controlat de locator. aceasta permite detectarea consumului nerezonabil de motorină. Pentru cei care doresc să înțeleagă situația, se poate compara consumul de locomotive transnistrene cu participarea propriilor echipaje de locomotive, care, în baza contractului, au efectuat lucrări pe secțiuni ale căii ferate moldovenești. Consumul acestor locomotive este de două și, uneori, de trei ori mai mic decât consumul de motorină și ulei utilizate de locomotivele din aceeași serie pe calea ferată a Moldovei. Dar dacă ne uităm la listele de rute procesate de către grupurile de contabilitate feroviară, vom vedea. că această cheltuială corespunde ratei acumulate. În fața falsificării, o creștere a ratelor consumului real de până la 40%. Dacă luăm consumul tuturor locomotivelor din seria TE 10 M pentru perioada de 9 luni din 2020, egal cu 4.003.534 kg, atunci consumul nerezonabil, datorat creșterii artificiale a ratelor de consum cu o medie de 40%, este de 1.601.414 kg. Pierderi nerezonabile pentru întreprindere din cauza consumului de combustibil și a programului de lucru în timpul lucrului cu locomotive din seria TE 10 M de aproximativ 19.216.968 lei pentru 9 luni din 2020.

Acest articol a fost modificat la martie 7, 2021 14:19

Disqus Comments Loading...

Articole Recente

Liga Studenților mobilizează comunitatea pentru edificarea monumentului Reginei Maria în Chișinău

Liga Studenților din Basarabia susține edificarea monumentului Reginei Maria în Chișinău prin intermediul unei campanii… Read More

aprilie 22, 2024

România și Moldova se unesc prin energie: Proiectul de racordare electrică prinde contur

R.Moldova începe lucrări uriașe de racordare a rețelei electrice la România: 500 de stâlpi urmează… Read More

aprilie 22, 2024

Mitropolitul Petru Al Basarabiei îndeamnă să ne mărturisim identitatea românească la recensământ

Înaltpreasfințitul Petru, Mitropolitul Basarabiei și Exarhul Plaiurilor, îi îndeamnă pe moldoveni să participe la Recensământul… Read More

aprilie 20, 2024

Pe teritoriul Cimitirului Eroilor din Chișinău a fost inaugurat mausoleul ostașilor români

Astăzi, 20 aprilie 2024, a fost sfințit Memorialul Ostașilor Români, de pe teritoriul Cimitirului Eroilor… Read More

aprilie 20, 2024

Dumitru Mînzărari: Utilizarea termenului ‘regiune transnistreană’ nu afectează procesul reintegrării

În ultimele decenii, conflictul transnistrean a fost un subiect central în politica și securitatea din… Read More

aprilie 15, 2024

Dumitru Mînzărari: Politica obscura a Republicii Moldova în raport cu Rusia prezintă o vulnerabilitate majoră înainte de alegeri

Pe 19 martie, Ministerul de Externe al Republicii Moldova a expulzat un diplomat rus ca… Read More

aprilie 7, 2024
Reclamă